تکنولوژی آموزشی
تماس با من
پروفایل من
نویسنده (های) وبلاگ تکنولوژی آموزشی
آرشیو وبلاگ
      کارشناسی آموزش ابتدایی ناحیه یک ارومیه ()
  نویسنده: تکنولوژی آموزشی - دوشنبه ٢٧ آبان ،۱۳٩٢

بسمه تعالی

عنوان طرح : راهبران آموزشی دوره ی ابتدایی

بیان مسئله و ضرورت اجرای طرح:

با توجه به تحولات دوره ی ابتدایی وشش پایه شدن آن و استفاده از نیروهای راهنمایی و متوسطه در این مقطع هم چنین جدید بودن محتواهای آموزشی این پایه و لزوم پیگیری و نظارت و راهنمایی آموزشی موارد مربوط به کتب جدیدالتألیف پایه های اول، دوم و سوم ضرورت نظارت و راهنمایی آموزشی جهت بهتر اجرا شدن برنامه های مذکور با اجرای طرح راهبران آموزشی دوره ی ابتدایی مورد نیاز می باشد.

اهداف طرح:

-         فراهم نمودن فرصت های لازم درتبادل تجارب و تعامل افکار و اندیشه های معلمان دوره ی ابتدایی.................


بسمه تعالی

عنوان طرح : راهبران آموزشی دوره ی ابتدایی

بیان مسئله و ضرورت اجرای طرح:

با توجه به تحولات دوره ی ابتدایی وشش پایه شدن آن و استفاده از نیروهای راهنمایی و متوسطه در این مقطع هم چنین جدید بودن محتواهای آموزشی این پایه و لزوم پیگیری و نظارت و راهنمایی آموزشی موارد مربوط به کتب جدیدالتألیف پایه های اول، دوم و سوم ضرورت نظارت و راهنمایی آموزشی جهت بهتر اجرا شدن برنامه های مذکور با اجرای طرح راهبران آموزشی دوره ی ابتدایی مورد نیاز می باشد.

اهداف طرح:

-         فراهم نمودن فرصت های لازم درتبادل تجارب و تعامل افکار و اندیشه های معلمان دوره ی ابتدایی

-         راهبری آموزشی (نظارت و راهنمایی مستقیم بر عملکرد همکاران دوره ی ابتدایی با هدف شناسائی وترویج نقاط قوت وبررسی آسیب های احتمالی مؤثر برفرآیند یاددهی –  یادگیری همراه با ارائه ی گزارش)

-         آگاهی اداره کل از فرآیند آموزشی در کلاس به صورت روزانه

-         نقدوبررسی گزارش حاصل از بازدیدهای بعمل آمده طبق سامانه ی طراحی شده  در راستای بهبود کیفیت یاددهی - یادگیری

-         ارتقاء صلاحیت های حرفه ای معلمان  از طریق برگزاری کارگاه های آموزشی در راستای رفع مشکلات مشهود دربازدیدها

-         بررسی و تحلیل طرح ها و برنامه های آموزشی  دوره ی ابتدایی

-         ترویج و توسعه فرهنگ استفاده از فن آوری اطلاعات و ارتباطات

ارتباط طرح با شاخص های مورد نظر در تفاهم نامه:

-         نظارت علمی بر اجرای برنامه های درسی

-         ارتقاء کیفیت آموزشی در کلاس های چند پایه

-         ارتقاء توانمندی های علمی ، آموزشی و تربیتی معلمان

-         کاربرد فناوری های جدید در فرایند یاددهی ، یادگیری

-         نظارت بر طرح های دوره ابتدایی از جمله کرامت ، پرورش خلاقیت ، جابربن حیان ، جشنواره تدریس ، ارتقاء قرآن و پیگیری وضعیت آموزشی دانش آموزان با نیاز ویژه

مخاطبین طرح :

معلمان – دانش آموزان – رؤسای ادارات نواحی و مناطق

گستره اجرای طرح:

تمامی مدارس و کلاس ها ی درس دوره ی ابتدایی

فرآیند اجرای طرح:

راهبران محترم آموزشی پس از بازدید از کلاس همکاران طبق ملاک های مندرج در فرم های مربوطه از طریق سامانه راهبران آموزشی استان اطلاعات را ثبت می نمایند و اداره کل گزارشی از عملکرد راهبران را به صورت ماهانه در اختیار مناطق و نواحی قرار داده تا نسبت به موارد قابل پیگیری اقدامات مقتضی انجام پذیرد.

دستاورد ها و پیامد های طرح:

شناسایی مشکلات آموزشی موجود به صورت واقعی

توانایی تحلیل و آسیب شناسی دقیق آموزشی بر اساس شاخص های آموزشی تعریف شده در سامانه

اقدام سریع مناطق و نواحی جهت برطرف نمودن مشکلات آموزشی خود

برنامه ریزی جهت معلمانی که از نظر توانمندی در سطح پایین تری قرار می گیرند.

           کارشناسی تکنولوژی و گروه های آموزشی دوره ابتدایی ناحیه یک ارومیه

  نظرات ()
مطالب اخیر دوشنبه ٢٧ آبان ،۱۳٩٢ برگزاری جشنواره علوم پایه پنجم و ریاضی پایه ششم برگزاری مرحله ی استانی جشنواره ی جابر بن حیان برگزاری دوره های آموزشی برگزاری کارگاه اموزشی ازمون های عملکردی سوالات متداول کتاب دوم فرایند های یاد دهی - یادگیری( سناریو نویسی) جشنواره جابربن حیان اولین جلسه کمیته جشنواره جابربن حیان مرحله منطقه ای چگونه غلط های املایی دانش آموزان را کاهش دهیم؟
کلمات کلیدی وبلاگ  
دوستان من   ورزش ایرانی پرتال زیگور طراح قالب