تکنولوژی آموزشی
تماس با من
پروفایل من
نویسنده (های) وبلاگ تکنولوژی آموزشی
آرشیو وبلاگ
      کارشناسی آموزش ابتدایی ناحیه یک ارومیه ()
اهم انتظارات معاونت آموزش ابتدایی ناحیه یک ارومیه از مدیران درسال تحصیلی 91-90 نویسنده: تکنولوژی آموزشی - شنبه ٢۱ آبان ،۱۳٩٠

اهم انتظارات معاونت آموزش ابتدایی ناحیه یک ارومیه از مدیران درسال تحصیلی 91-90

1 - نظارت بر عملکردهمکاران و بهبود کیفیت آموزش علوم پایه

  • برنامه ریزی جهت ارتقاء آموزش کتاب های فارسی جدیدالتألیف پایه اول تا چهارم، قرآن پایه سوم و چهارم، علوم و ریاضی پایه چهارم و پنجم
  • نظارت بر استفاده از رسانه های آموزشی
  • نظارت بر استفاده از کتابخانه مدرسه
  • نحوه ارتباط انسانی و پدرانه با دانش آموزان و جلوگیری جدی از تنبیه بدنی آنان
  • توجه به دانش آموزان با نیاز ویژه
  • تنوع بخشیدن به روشهای نوین تدریس
  • مشارکت و ارتباط با والدین جهت بهبود فرایند یاددهی و یادگیری
  • استفاده بهینه از دفاتر شاخص

2 - نظارت بر حسن اجرای ارزشیابی تحصیلی دانش آموزان:

  • توجه به کیفیت آزمون ها در رعایت حیطه های مختلف شناختی، عاطفی و روانی - حرکتی
  • رعایت بودجه بندی مناسب در طراحی سؤالات
  • دقت درکیفیت برگزاری آزمون های مستمر
  • توجه به دادن فرصت پاسخ گویی به دانش آموزان در ارزشیابی های مستمر
  • ارائه فعالیت عملی و پژوهشی به عنوان ارزشیابی مستمر
  • داشتن پوشه فعالیتهای مستمر جهت نمرات مستمر سالانه (کمی)
  • داشتن پوشه کار جهت نگهداری فعالیت های مستمر ماهانه و سالانه (کیفی-توصیفی)
  • توجه به ارزشیابی توصیفی 
  • برنامه ریزی مطلوب برای اجرای طرح قرآن پایه سوم و چهارم

3 - برگزاری مطلوب فعالیتهای فوق برنامه آموزشی و پرورشی

  • ارتقاء کیفیت و تنوع و استفاده از اکثریت دانش آموزان در مراسم آغازین
  • برنامه ریزی برای افزایش گردش های علمی
  • برنامه ریزی جهت کیفیت بخشی به مدیریت زنگ تفریح
  • برنامه ریزی جهت برگزاری مطلوب و دلنشین نماز جماعت در مدرسه و تزیین نمازخانه بطوری که فضای معنوی و زیبایی ایجاد شود

4 - تدوین برنامه سالانه و هفتگی مدرسه با مشارکت کارکنان مدرسه، اولیاء
و دانش آموزان قبل از شروع سال تحصیلی

  • برنامه ریزی جهت توسعه ی کتابخانه دبستان
  • برنامه ریزی جهت توسعه استفاده از رسانه ها و وسایل کمک آموزشی
  • داشتن طرح بازدید از کلاس ها و کنترل کیفیت فرایند تدریس در کلاس
  • برنامه ریزی برای تشویق همکاران تلاشگر
  • برنامه ریزی برای ارتقا کیفیت شورای آموزگاران
  • برنامه ریزی جهت کاهش تعداد مردودین و شناسایی علل آن در سال گذشته
  • برنامه ریزی برای استقبال آموزگاران به مطالعه بیشتر

5 - پیگیری پیشرفت امور تحصیلی، تربیتی و انضباطی دانش آموزان در
طول سال تحصیلی

  • برنامه ریزی درسی برای دانش آموزانی که نیاز به یادگیری بیشتری دارند
  • برنامه ریزی و شناسایی دانش آموزان با رفتارهای ناهنجار
  • برنامه ریزی و شناسایی دانش آموزان با دارای اختلالات یادگ ومعرفی به مرکز اختلالات یادگیری

6- برنامه سالانه مالی دبستان

  • جلوگیری از انباشت سرمایه در حساب بانکی و هزینه نمودن آن در جهت امور مختلف دبستان
  • اولویت دادن به آموزش در هزینه ها
  • مشارکت اولیاء در تأمین مخارج آموزشگاه

7- ارتقاء سطح بهداشت، سلامت و ایمنی محیط مدرسه

  • اهمیت به آراستگی و نظافت محیط ودفتردبستان، پوشش همکاران و دانش آموزان
  • نظارت در نظافت سرویس های بهداشتی
  • توسعه و بهسازی فضای سبز دبستان
  • آراسته، شایسته، مرتب و منضبط بودن تجهیزات دفتر
  • آموزش دانش آموزان در رعایت نظافت محیط دبستان، بدن و لباسهای شخصی خود
  • برطرف نمودن موانع خطرزای آموزشگاه
  • آموزش دانش آموزان در خصوص بیماری ها جهت پیشگیری از آن

8 – ارتقاء سطح علمی و درصد قبولی دانش آموزان وجلوگیری از ترک
تحصیلی

  • بررسی و تجزیه و تحلیل امتحانات هر نوبت و شناسایی نقاط ضعف و تلاش در جهت رفع آنها با
    همکاری و هماهنگی معلمین به نحوی که آثار پیشرفت کاملاً مشهود باشد.
  • برنامه ریزی جهت کاهش تعداد مردودین و شناسایی علل آن در سال گذشته
  • رعایت بودجه بندی مناسب در طراحی سئوالات
  • دقت درکیفیت برگزاری آزمون های مستمر
  • برنامه ریزی جهت جلوگیری از ترک تحصیلی و جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل

9 - تشکیل به موقع شوراهای مختلف        

  • تشکیل (شورای مدرسه – معلمان – انجمن اولیا و مربیان – دانش آموزی) و برنامه ریزی جهت علمی
    برگزار کردن شورای معلمان و ارسال گزارشات به اداره
  • تشویق والدین و دانش آموزان در همراهی مدیر برای تحقق اهداف متعالی آموزش و پرورش

10 - پایبندی به ارزش های دینی، انضباط اداری در محیط کار

  • در فرآیند مدیریت مفهومی به نام خود تربیتی یا خود سازی وجود دارد. برای دستیبابی به این مفهوم مهارت هایی مثل مدیریت بر خود و مدیریت تعارض لازم است تا از این طریق شخص بتواند بر خود و دیگران مدیریت کند. بنابراین حضور به موقع و شاداب در آموزشگاه بر نحوه عملکرد همکاران تاثیر مستقیم خواهد داشت.

سال تحصیلی 1391-1390

معاونت آموزش ابتدایی ناحیه
یک ارومیه

  نظرات ()
مطالب اخیر دوشنبه ٢٧ آبان ،۱۳٩٢ برگزاری جشنواره علوم پایه پنجم و ریاضی پایه ششم برگزاری مرحله ی استانی جشنواره ی جابر بن حیان برگزاری دوره های آموزشی برگزاری کارگاه اموزشی ازمون های عملکردی سوالات متداول کتاب دوم فرایند های یاد دهی - یادگیری( سناریو نویسی) جشنواره جابربن حیان اولین جلسه کمیته جشنواره جابربن حیان مرحله منطقه ای چگونه غلط های املایی دانش آموزان را کاهش دهیم؟
کلمات کلیدی وبلاگ  
دوستان من   ورزش ایرانی پرتال زیگور طراح قالب