تکنولوژی آموزشی
تماس با من
پروفایل من
نویسنده (های) وبلاگ تکنولوژی آموزشی
آرشیو وبلاگ
      کارشناسی آموزش ابتدایی ناحیه یک ارومیه ()
لیست مواد و وسایل آزمایشگاهی کتاب علوم پایه ششم نویسنده: تکنولوژی آموزشی - جمعه ٢٤ آذر ،۱۳٩۱

لیست مواد و وسایل آزمایشگاهی کتاب علوم پایه ششم

بخش

مواد و وسایل مورد نیاز

شیمی

پتاسیم پرمنگنات – آب اکسیژنه – کلر – آب ژاول (سفید کننده ) – سرکه – روغن مایع – چوب پنبه – جوهر نمک – کاغذ PH – ورقه های مسی  ، سربی  و آلومینیومی – آهن زنگ نزن – قطعات چوبی  ،پلاستیکی و فلزی با شکل و اندازه ی یکسان – ترازوی دوکفه ای – بشر در اندازه های مختلف

زمین شناسی

پارافین ژله ای – چسب آکواریوم – آمونیم دی کرومات – براده ی آهن – گل رس – جوش شیرین – سرکه – توپ پینگ پنگ – کاموا – بادکنک – شن و ماسه ی ریز – سنگ پا – توف آتش فشانی – بوکه معدنی

فیزیک

آهن ربای تیغه ای – موتور الکتریکی کوچک

زیست شناسی

محلول ید – میکروسکوپ – مخمر نان – نشاسته – الکل – چراغ الکلی – سه پایه - بشر

  نظرات ()
آشنایی باپوشه کاردانش آموز نویسنده: تکنولوژی آموزشی - جمعه ٢٤ آذر ،۱۳٩۱

تعریف پوشه کار

از لحاظ تاریخی پوشه کار (پورت فولیو)، به کیف چرمی گفته می­شده است که نقاشان، هنرمندان، فیلم­نامه نویس­ها و... که معمولاًً با کار عملی سروکار داشته­اند نسخه­های پیش نویس و یا نسخه نهایی اثر هنری خود را در آن قرار می­دادند.

در تعلیم و تربیت منظور از پوشه کار، پوشه یا پرونده­ی تحصیلی یادگیرنده است که طی جریان یادگیری و فرآیند تدریس و در طول زمان به تدریج از طریق همکاری مشترک فراگیر و معلم و گاهی سایر همکلاسی­های فرد شکل می­گیرد و تکمیل می­گردد. ........ادامه

                                                                      سید فرهید رضایی


ادامه مطلب ...
  نظرات ()
اصول حاکم بر ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نویسنده: تکنولوژی آموزشی - جمعه ٢٤ آذر ،۱۳٩۱
 به منظور نظام بخشی به فعالیت های ارزشیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و با توجه به رویکردها و نگرش های نوین در تعلیم و تربیت ، اصول زیر تحت عنوان" اصول حاکم بر ارزشیابی پیشرفت تحصیلی" تعیین می شود:

1- جدایی ناپذیری ارزشیابی از فرایند یاددهی – یادگیری
ارزشیابی دانش آموزان باید به عنوان بخش جدایی ناپذیر فرآیند یاددهی – یادگیری و نه به عنوان نقطه پایانی آن تلقی شود .
2- استفاده از نتایج ارزشیابی در بهبود فرایند یاددهی – یادگیری و اصلاح برنامه ها و روشها و هدف غایی ارزشیابی ، اصلاح


ادامه مطلب ...
  نظرات ()
پروژه های علمی دانش آموزان (جشنواره جابربن حیان) نویسنده: تکنولوژی آموزشی - سه‌شنبه ٢۱ آذر ،۱۳٩۱

پروژه های علمی دانش آموزان (جشنواره جابربن حیان)

توضیحات:
بخشنامه شماره 175606/200 مورخ 15/8/91 در خصوص اجرای طرح پروژه های علمی دانش آموزان (جشنواره جابربن حیان) با عنایت به تغییر ساختار آموزشی و اضافه شدن پایه ششم در دوره ابتدایی، اصلاح و به استان ها ارسال گردید.

فایل بخشنامه جابربن حیان

راهنمای پروژه علمی جشنواره جابربن حیان به شرح ذیل می باشد:


ادامه مطلب ...
  نظرات ()
مطالب اخیر دوشنبه ٢٧ آبان ،۱۳٩٢ برگزاری جشنواره علوم پایه پنجم و ریاضی پایه ششم برگزاری مرحله ی استانی جشنواره ی جابر بن حیان برگزاری دوره های آموزشی برگزاری کارگاه اموزشی ازمون های عملکردی سوالات متداول کتاب دوم فرایند های یاد دهی - یادگیری( سناریو نویسی) جشنواره جابربن حیان اولین جلسه کمیته جشنواره جابربن حیان مرحله منطقه ای چگونه غلط های املایی دانش آموزان را کاهش دهیم؟
کلمات کلیدی وبلاگ  
دوستان من   ورزش ایرانی پرتال زیگور طراح قالب